Hur du använder hashtags

En hashtag är ett ord eller fras som inleds med en symbol som vi ofta kallar för nummertecken, staket eller brädgård, #. Det används i sociala medier som Instagram, Twitter, Facebook och LinkedIn. Du kan exempelvis använda en hashtag för att förtydliga det du skriver men även för att fler ska hitta dig och på så vis få fler följare

Fortsätt läsa

Hur du får fler klick på dina inlägg och annonser på Facebook

Facebook har en funktion där du i dina inlägg och annonser kan lägga till en call-to-action-knapp. Med call-to-action menas att knappen uppmanar till en handling, att gå vidare. Publiken är mer benägen att gå vidare i exempelvis en köpprocess om det finns en tydlig knapp som uppmanar till handling. Det kan vara en uppmaning om köp, att lära sig mer, en bokning eller anmälan till något. Det ökar chanserna att fler klickar.

Fortsätt läsa

Kommersiella inlägg sållas bort av Facebook

Många företag på Facebook har märkt att deras inlägg når en allt mindre publik. Detta beror till stor del på att Facebook gjort om sin algoritm som styr vilka inlägg som visas i våra flöden (Facebook news). Facebook har genomfört denna justering just för att minska rena kommersiella inlägg. De vill skapa en bättre upplevelse för sina användare. Som företag kan detta tyckas knepigt, varför ska vi då finnas på Facebook? Om ingen ser vad vi skriver.

Fortsätt läsa

  • 1
  • 5
  • 6