fbpx

Gå en minimailkurs i Instagram Stories

Vi lär dig hur du kan använda Instagram Stories i företaget för att synas, sälja och bygga varumärke. Gå kursen vart du än befinner dig i sommar, allt du behöver är din mobil.

Var redo inför hösten!

Den här minimailkursen kommer att göra dig till ett proffs på Instagram Stories. Går du kursen helhjärtat kommer du att veta hur du strategiskt kan använda Stories och hur du rent praktisk gör för att skapa intressanta, roliga, engagerande och varumärkesbyggande inlägg. 

Vi går igenom…

  • … hur du strategiskt ska arbeta med Instagram Stories

  • … förslag på innehåll

  • … mängder med smarta tips och trix

  • … hur du designar så era stories matchar er grafiska profil

  • … hur du sparar era stories i snygga gallerier i er profil

  • … att nå fler med annonser

  • … hur du får publiken att engagera sig mer i det ni lägger ut

  • … exempel på hur vi och andra företag gjort

  • Enkelt och kortfattat, lätt följa med. Många nya tips och idéer. Fått nya tankesätt och mycket inspiration!

    Bli ett proffs på Instagram Stories

    Instagram är en av de största kanalerna inom sociala medier och ca 71% av svenskarna (som använde internet 2020) finns på Instagram. Och en del på Instagram som hela tiden växer är Stories (på svenska även kallad Händelser). På Stories kan vi lägga upp bilder och video som i en tidslinje. Vi kan låta följarna hänga med i en berättelse som sen plockas bort efter 24 timmar. Ett fantastiskt verktyg för att avskalat och genuint visa upp en verksamhet. På Stories bygger vi varumärke, lockar nya medarbetare och skapar en dialog med följarna. Vi vill bli underhållna, det ska vara oslipat och gå snabbt. Du behöver inte vara en fotograf eller utbildad copywriter för att lyckas med Stories men det behöver finnas en plan för er närvaro där och att du kontinuerligt använder funktionen.

    Vad går vi igenom?

    Vi går igenom vad funktionen går ut på, hur du kan använda Instagram Stories för att synas, sälja och bygga varumärke. Du får med mängder med smarta tips och trix. Du lär dig hur ni ska varumärkesanpassa företagets stories, hur annonsering fungerar på Stories och hur du samlar era bästa stories i gallerier under företagets profil på Instagram. Sen tar vi upp många av de vanligaste frågorna vi får när det gäller den här funktionen.

    Vem passar kursen för?

    Den passar både nybörjaren (du bör ha testat Instagram och vet vad det är) och den som arbetat med Instagram länge men som kanske inte fullt ut anammat funktionen Stories. Vi varvar praktiska tips med mer strategiska delar som du direkt kan implementera i företagets marknadsföringsplan. Språket är enkelt och vi visar många exempel. I slutet på varje mail finns en uppgift där du praktiskt kan testa det du lärt dig.

    Varför en minimailkurs?

    Vi ville skapa ett format som är lätt att ta till sig och som deltagaren kan gå när de önskar och ta i sin egen takt. Inga webbinar att ta sig igenom utan en kurs du direkt kan köpa och komma igång med. Innehållet kommer via mail så du behöver inte lära dig någon ny plattform. Mailen kommer i den ordning du ska gå igenom kursmaterialet och du bestämmer själv om du vill ta mail för mail eller vänta in alla och sen gå igenom dem.

    Så här går det till

    Direkt när du beställt kommer ett introduktionsmail. Två dagar efter att du fått det kommer utskick nr 2 och då drar det igång på riktigt! Därefter kommer resterande mail med fyra dagars mellanrum, det är totalt 7 utskick. På så vis hinner du läsa igenom och jobba med kursinnehållet innan nästa kommer. Vissa väljer att samla ett par stycken mail innan de börjar, det är en smaksak. Det viktiga är att du går igenom dem i rätt ordning. Och det bästa… du kan spara mailen och gå igenom dem om och om igen när du behöver inspiration.

    Pris
    780 kr

    exkl moms

    Något du undrar över?

    Har du frågor kring kursen är du välkommen att höra av dig.
    /Nina

    Prenumerera på marknadsföringstips

    Leverans från mig direkt till din inkorg

    Lär dig mer om sociala medier, hemsidor, trycksaker, kampanjer med mera. Praktiska tips du kan implementera direkt varvas med mer övergripande frågor för att väcka tankar och idéer.