Före – Under – Efter

Har du svårt att komma på vad du ska skriva om i företagets sociala kanaler? Här kommer ett enkelt knep som du alltid kan ha med dig. Oavsett om det gäller en vanlig dag på kontoret, ett större event, en mässa, en produktlansering eller ett möte. Stort som litet. Genom att dokumentera före, under och efter så skapar du en story där följarna får hänga med. Så vad du än ska göra kan du alltid skapa innehåll till dina kanaler genom att lägga upp inlägg före du ska göra det, under tiden du gör det och sedan summera det hela med ett inlägg efter.

En perfekt formel för att berätta en story i sociala medier

Före – Publicera ett inlägg i ditt vanliga flöde på exempelvis Facebook och/eller Instagram. Bygg upp en förväntan över vad som komma skall. Lämna följarna lite nyfikna så de vill höra mer.

Under – Lägg upp 6-10 inlägg i exempelvis stories på både Facebook och Instagram. Låt följarna hänga med live och se vad som händer. Låt dem känna att de är med dig på det du gör. Dela tankar, känslor, dofter… alla sinnen.

Efter – Summera det du gjort i ett vanligt inlägg. Avsluta storyn så följarna får reda på hur det gick och återkoppla gärna till det första inlägget så det blir ett bra slut som knyter ihop allt.

En perfekt formel, lätt att komma ihåg och som hjälper dig berätta en story. Använd den i det lilla, i det stora. Ha den som ett mantra med dig varje dag 👉 Före under efter ⭐