Skip to main content

Grafisk bok och webbplats till Ekovisa

Vi blev kontaktade av Mona på Scherdins Finance Group AB som önskade hjälp med en komplett rebranding av allt från företagsnamnet till webbplats, sociala medier och trycksaker. Ett fantastiskt kul projekt där vi fick vara med på hela resan, från att sätta grunden till att skapa en bra helhet. Nu har de en ny grafisk profil, ny webbplats, mallar för alla kanaler och kan stolt känna att allt representerar vilka de är och vad de står för.

Nytt namn och ny tagline

Det nya namnet plockar upp både kopplingen till naturen, ekonomin och deras kunskap. Det är lätt att uttala, lätt att komma ihåg och ger en mjukare och mer personlig känsla. På Ekovisa arbetar de nära sin kunder och fokuserar främst på företag i sin omgivning. De verkar för att skapa framgångsrika och hållbara företag i Norrland. Här kan du läsa mer om kundens motivering till namnbytet.

 

 

Logotyp och grafisk bok

När namnet var klart påbörjades arbetet med deras nya grafiska bok där vi tog fram allt från logotyp, färger, typsnitt, bildmanér och skapade mallar för allt marknadsmaterial, nyhetsbrev och sociala medier.

Webbplats

När den grafiska profilen var klar påbörjades arbetet med den nya webbplatsen, www.ekovisa.se.

Trycksaker

Vi tog fram mängder med förslag på härliga produkter i nya profilen.

Mallar för sociala medier

Vi gjorde även mallar i Canva till kunden för deras sociala medier.

 

Lokalen

Till deras nya lokal togs det fram skyltar, både invändigt och utvändigt. En fotograf anlitades för att bygga på bildbanken med mängder av fina bilder.