fbpx

Sälj direkt med e-handel

Från planering och uppbyggnad av butik till emballage och marknadsföring

Att skapa och driva en e-handel kräver enormt mycket tid och förberedelse. Vi är med från början och hjälper er att reda ut vad ni behöver. Därefter väljs plattform, en design skapas och butiken fylls med produkter och information. Utöver själva shopen ska betalning- och logistiklösningar ordnas och det krävs väl utarbetade rutiner hos er. Vi ger tips på vad ni ska tänka på och guidar er genom hela uppstarten.

Exempel på webbplatser med e-handel som vi skapat:
www.thorasgallery.com
www.naturligarum.se
www.lessebohandmadepaper.com
www.sydtextil.se
www.nalina.se
www.drtore.com
www.trefemtva.se
www.fabrikant.se

Trycksaker och emballage

Förutom en bra butik och smidig leverans så är upplevelsen när paketet kommer en viktigt del. Att få öppna ett paket som är väl inslaget med matchande silkespapper, tejp, klistermärken och informationsblad kan verkligen bidra till det där lilla extra. Vill ni skicka med någon form av giveaway är det också positivt men viktigast är att emballaget har en genomgående tråd och förstärker det produkten och ert varumärke står för.

Att nå kunderna

Efter att shoppen är klar gäller det att fortsätta fylla den med produkter och uppdatera den kontinuerligt med kampanjer och erbjudanden. Men hur ska ni få kunderna till butiken? Här gäller det att ta fram en plan för hur ni ska arbeta med annonser, kampanjer, sociala medier och content marketing. Tillsammans ser vi över vad ni har för möjligheter och vad ni bör satsa på.

Vanliga frågor

Vad ingår?

Vi köp av e-handel så köper ni först en hemsida. Så här ingår allt som ingår under hemsida. Sen sätter vi upp e-handeln så som ni önskar den. Ni kan välja en standardlösning eller en helt specialanpassad.

Vilken plattform byggs e-handeln i?

Vi bygger våra kunders e-handelslösningar i WordPress med WooCommerce.

Integration med ex Visma och Fortnox

Önskar ni integration till ert ekonomisystem eller kassasystem har vi partners som ordnar det. Hör av er så berättar vi mer.

Leveranstid?

Normal leveranstid är 6-8 veckor från att vi fått allt underlag vi behöver. Fråga gärna vid beställning och berätta om ni har ett datum ni vill bli klara till, så gör vi vårt bästa för att hjälpa er.

Vad kostar det?

E-handel är ett tillägg till hemsidan. Så först köper ni en hemsida och sen ett tillägg för e-handel. Här behöver vi pratas vid för att se vad ni behöver och hur avancerad lösningen ska vara. Vi tar fram en offert för varje projekt. Men räkna med från 35 000 kr ex moms för en hemsida med e-handel.

Betallösningar

Du kan välja på alla betallösningar som har kopplingar klara till WooCommerce, ex KLARNA, Payson, Stripe med flera. Fråga den leverantör du gör avtalet med om det finns en färdig koppling till WooCommerce.

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss och berättar mer.



    Denna sida skyddas av reCAPTCHA och Googles Privacy Policy och Terms of Service gäller.

    • Det känns naturligt för mig att Odd Kommunikation hjälper mig. Det är tryggt att veta att de har koll så att min webbshop alltid är uppdaterad.

      Susanne, Naturliga Rum
      Prenumerera på marknadsföringstips

      Leverans från mig direkt till din inkorg

      Lär dig mer om sociala medier, hemsidor, trycksaker, kampanjer med mera. Praktiska tips du kan implementera direkt varvas med mer övergripande frågor för att väcka tankar och idéer.